top of page

Opties

Niets is zo persoonlijk als de gekozen opties. Als je een nieuwe Porsche koopt, dan vraagt de verkoper altijd hoe de koper de auto wenst "af te maken". Een nieuwe Porsche zonder opties is blijkbaar een auto die niet af is. 

​

Je kunt natuurlijk alles aanvinken, maar als je ietwat verstandig met je geld om wilt gaan is de vraag welke opties nu echt belangrijk zijn. Sommige opties zijn overgewaardeerd, en mis je in de praktijk niet echt als ze niet op de auto zouden zitten. Maar dat blijft natuurlijk persoonlijk. Een paar voorbeelden.

PCCB's

Een van de duurste en felbegeerde opties, en het is waar, de remkracht is fe-no-me-naal.  En ze zien er natuurlijk heel erg mooi uit!

 

Maar eerlijk gezegd remmen alle Porsche remmen fenomenaal. Ik spreek uit eigen ervaring op het Porsche testcircuit in Leipzig. Een coureur demonstreert een hotlap met een Boxster S, en hij remt laat én fenomenaal. Met de gewone standaard Porsche remmen. Geen enkel probleem. Behalve natuurlijk als je meerdere rondjes gaat remmen, dan zijn PCCB's beter omdat ze niet of nauwelijks last hebben van fading. In het dagelijks verkeer kun je dit vergelijken met een aantal keren achtereen een noodstop maken op de snelweg. Al denk ik dat je dan andere problemen hebt.

​

En PCCB's zijn relatief broos, dus kwetsbaar en vertonen ook slijtage. Vervangen is erg duur. En ze kunnen erg piepen. Soms zie je dat eigenaren PCCB's door stalen (sport)remschijven vervangen. Als de auto wordt verkocht zet men de PCCB's weer op de auto. Niks mis mee natuurlijk. Maar een auto met versleten PCCB's? Dat is een money pit.

Sport Chrono

This is a Paragraph. Click on "Edit Text" or double click on the text box to start editing the content and make sure to add any relevant details or information that you want to share with your visitors.

Stoelen

Een van de duurste en felbegeerde opties, en het is waar, de remkracht is fe-no-me-naal.  En ze zien er natuurlijk heel erg mooi uit!

 

Maar eerlijk gezegd remmen alle Porsche remmen fenomenaal. Ik spreek uit eigen ervaring op het Porsche testcircuit in Leipzig. Een coureur demonstreert een hotlap met een Boxster S, en hij remt laat én fenomenaal. Met de gewone standaard Porsche remmen. Geen enkel probleem. Behalve natuurlijk als je meerdere rondjes gaat remmen, dan zijn PCCB's beter omdat ze niet of nauwelijks last hebben van fading. In het dagelijks verkeer kun je dit vergelijken met een aantal keren achtereen een noodstop maken op de snelweg. Al denk ik dat je dan andere problemen hebt.

​

En PCCB's zijn relatief broos, dus kwetsbaar en vertonen ook slijtage. Vervangen is erg duur. En ze kunnen erg piepen. Soms zie je dat eigenaren PCCB's door stalen (sport)remschijven vervangen. Als de auto wordt verkocht zet men de PCCB's weer op de auto. Niks mis mee natuurlijk. Maar een auto met versleten PCCB's? Dat is een money pit.

Club Sport pakket

Een van de duurste en felbegeerde opties, en het is waar, de remkracht is fe-no-me-naal.  En ze zien er natuurlijk heel erg mooi uit!

 

Maar eerlijk gezegd remmen alle Porsche remmen fenomenaal. Ik spreek uit eigen ervaring op het Porsche testcircuit in Leipzig. Een coureur demonstreert een hotlap met een Boxster S, en hij remt laat én fenomenaal. Met de gewone standaard Porsche remmen. Geen enkel probleem. Behalve natuurlijk als je meerdere rondjes gaat remmen, dan zijn PCCB's beter omdat ze niet of nauwelijks last hebben van fading. In het dagelijks verkeer kun je dit vergelijken met een aantal keren achtereen een noodstop maken op de snelweg. Al denk ik dat je dan andere problemen hebt.

​

En PCCB's zijn relatief broos, dus kwetsbaar en vertonen ook slijtage. Vervangen is erg duur. En ze kunnen erg piepen. Soms zie je dat eigenaren PCCB's door stalen (sport)remschijven vervangen. Als de auto wordt verkocht zet men de PCCB's weer op de auto. Niks mis mee natuurlijk. Maar een auto met versleten PCCB's? Dat is een money pit.

©2024 Revel Sports Cars

bottom of page